Badania leków w ramach projektów pharma market research

 

Badania rynku medycznego to coraz częściej stosowana praktyka przez przedsiębiorstwa z branży zdrowotnej oraz farmaceutycznej. Prowadzone mogą być w tym obszarze przede wszystkim badania leków w zakresie ich skuteczności i bezpieczeństwa, a także cech determinujących zakup przez klientów. Dowiedz się zatem dlaczego warto realizować tego typu projekty oraz w jaki sposób powinny być one przeprowadzane, aby mogły dostarczyć cennych wniosków do analizy.

Badania leków – korzyści z prowadzenia

Firma farmaceutyczna podejmująca decyzję o tym, aby zlecić agencji przeprowadzenie badań leków zyskuje szereg potencjalnych korzyści z tego płynących. Przede wszystkim otrzymuje informacje pozwalające usprawnić działania marketingowe, w tym zwłaszcza odpowiednio zaplanować kampanię promocyjną. Dzięki temu wyniki sprzedażowe leków znacząco wzrastają, a podmiot farmaceutyczny jest w stanie zoptymalizować budżet na reklamę.

Co można badać?

W ramach projektów medical market research możliwe jest badanie zarówno leków bez recepty (OTC), udostępnianych po okazaniu recepty (rX), jak i suplementów. W przypadku badań marketingowych na potrzeby kampanii promocyjnych można badać między innymi:

  • Wizerunek marki leków;
  • Stopień zapamiętywania przekazu reklamowego oraz stosowanych haseł promocyjnych;
  • Historie chorób i dolegliwości pacjentów;
  • Sposoby zachowywania się w przypadku wystąpienia objawów;
  • Doświadczenia pod względem wystąpienia skutków ubocznych;
  • Wstępne koncepcje opakowań leków i suplementów;
  • Preferowane i akceptowalne w grupach klientów ceny leków;
  • Potencjalnie najskuteczniejsze kanały dystrybucji i promocji;
  • Skłonność decydentów do rekomendowania produktów medycznych;
  • Skojarzenia z produktami środków medycznych.

Badania kliniczne i obserwacyjne

Projekty pharma market research obejmują również realizację interwencyjnych badań klinicznych, a także badań obserwacyjnych, prowadzonych bez jakiejkolwiek ingerencji w zachowania pacjenta. Badania kliniczne zapewniają najwyższy stopień wiarygodności, jednak nie zawsze można je wykonać z powodów stricte etycznych. Natomiast badania obserwacyjne są zazwyczaj przeprowadzane w długiej perspektywie, a największy problem w ich przypadku stanowi utrzymanie początkowego stanu próby badawczej.

Dane z badania rynku medycznego wymagają następnie przeprowadzenia zaawansowanej analizy statystycznej. W tym celu korzysta się z zaawansowanego technologicznie oprogramowania CRO oraz eCRF – dedykowanych branży farmaceutycznej. Pozwalają one na automatyczne raportowanie wyników w trybie rzeczywistym oraz stanowią gwarancję bezpieczeństwa danych oraz ich wysokiej jakości.

Podsumowanie

Jeżeli zatem Twoim zadaniem jest zarządzanie podmiotem farmaceutycznym lub prowadzenie działań marketingowych na jego potrzeby, koniecznie skontaktuj się z profesjonalną firmą realizującą badania leków dla farmacji. Tylko systematycznie prowadzone pomiary pozwolą uzyskać wartościowe wnioski, których wdrożenie przyniesie satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży produktów leczniczych.

Tagi

medical market research badania rynku medycznego Badania leków pharma market research badania kliniczne badania obserwacyjne
Badania ankietowe od 4 zł.